Labai daug kas priklauso, ar kambarys „augs“ kartu su vaiku (vaikais), tai yra, ar ketinate, pavyzdžiui, vienos lyties mažylius palikti viename kambaryje ir ateityje. Ar, pasibaigus kūdikystei, kiekvienas turės po atskirą patalpą. O gal kol kas turite vieną atžalą ir skirti daugiau erdvės būste vaiko poreikiams neplanuojate. Apžvelkime įvairias galimas situacijas.

Rekomenduojama, kad skirtingų lyčių vaikai nuo paauglystės, o dar geriau - nuo mokyklinio amžiaus pradžios turėtų atskirus kambarius. Ar bent atskiras zonas, atskirtas pertvarų tipo baldais, širmomis  - miegojimui. Skirtingo amžiaus net ir tos pačios lyties vaikų interesai visiškai nesutampa, tad ir jiems reiktų atskirų erdvių. Juk kol mažesniajai atžalai rūpi žaidimai, vyresnioji jau privalo mokytis ar turi kitų interesų, tad reikalinga rami patalpa, kurioje galima susikaupti. Atvirkščias variantas: vyresnis vaikas nori garsiai klausytis muzikos, o mažajam jau metas miegoti. Jei auga vienas vaikas, paprastai ir kambarys „auga“ kartu su juo: didėja baldai, kinta kai kurių paskirtis, netgi – interjero spalvos. Auginant kelis vaikus, viskas vyksta taip pat, tik prisideda rūpesčių dėl tinkamo erdvių planavimo, o baldai ne tik „auga“ su vaikais, bet ir jų dizainas turi būti kur kas sudėtingesnis, išradingesnis: juk gali prireikti baldų, atliekančių pertvarų funkcijas, širmų; taupant vietą, tampa nepamainomi dviejų aukštų baldai ir baldai su integruotomis daiktų saugojimui skirtomis dėžėmis (pavyzdžiui, po lova); tarpusavyje sujungiami baldai.

Apie spalvų poveikį žmogui rašėme kituose straipsniuose.  Trumpai paminėsime kelis pagrindinius aspektus, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, renkantis vaikų kambario interjero spalvą: a) žalia spalva nuteikia raminančiai, tačiau ji giminiuojasi su visa puokšte linksmų, labiau aktyvinančių atspalvių: pavyzdžiui, salotinė, gelsvai žalia ir kt..; b) oranžinę spalvą gyvybingumu galima palyginti su vaikystės, jaunystės gyvybingumu, veržlumu: ši spalva labai tinka vaikams, aktyvina, pakelia nuotaiką, padeda komunikuoti, tad bus puikus fonas ar akcentas žaidimų zonoje, tačiau netiks ten, kur vaikas turi nusiraminti, ir ypač nederės vaiko miegamajame; atsargiai su šia bei su raudona spalva turėtų elgtis ir hiperaktyvių, sunkiai sutelkiančių dėmesį  vaikų tėvai; c) raudona, kaip ir oranžinė, yra „veiksmo“ spalva; ji pakelia energijos lygį, kraujo spaudimą, nuteikia aktyviai veiklai, o jos perteklius aplinkoje gali erzinti; d) mėlyna vadinama meilės ir draugystės spalva, ją neretai renkasi ramūs, draugiški žmonės, tačiau vaikų patalpose mėlyna atrodys niūri ir šalta, ir labiausiai tiks miegojimui skirtai zonai, jei tik vaikas šią spalvą mėgsta; tad vaikų interjeruose geriau pasitelkti mėlynos spalvos „giminaites“ – žydrą ir jos atspalvius; e) geltona – nuotaiką kelianti, draugišką atmosferą padedanti sukurti spalva. Kad vaikų kambario interjeras neatrodytų nuobodus, paprastai tarpusavyje derinama keletas spalvų, vaikų interjeruose kartais visai teisėtai nesilaikoma auksinės dizaino taisyklės, kad mažiau visada yra geriau. Ir tik vaikui augant, jo interjero spalvos tampa vis artimesnės suaugusiųjų interjerų spalvoms. Tai natūralu: vaikystę visi prisimena kaip patį spalvingiausią gyvenimo laikotarpį; o laikui bėgant gyvenimas tampa panašus į nespalvotą filmą. Taip yra todėl, kad mūsų klimato zonoje susiformavęs šiaurietiškas temperamentas dažnai stabdo mus nuo drąsesnių eksperimentų, o dar ir visuomenė įrėmina ir verčia būti kuo santūresniais; be to, daliai mūsų krašto žmonių spalvingi interjerai atrodo nepriimtini. Mes negalime visą gyvenimą jaustis vaikais; solidus, neutralių spalvų interjeras, kaip ir apranga, žymi mūsų statusą, pareigas, profesiją. Ir jei patys suaugę nebegalime ar nenorime – priešingai nei pietiečiai ar rytiečiai – įsileisti daugiau spalvų, neatimkime šios galimybės iš savo atžalų.

Apie tai, kad baldai vaikams turi būti ne tik gražūs, bet ir patogūs bei saugūs, kalbėsime kituose tekstuose. Norisi paminėti, kad vaikų kambaryje, be baldų,  gali prireikti daugybės naudingų aksesuarų: dėžių ir dėžučių žaislams, papuošalams, mokymosi reikmenims; lentynų ir lentynėlių bei daugelio kitų gražių ir patogių dalykų. Ir netgi – iš saugaus stiklo pagamintų vitrinų atžalų surinktoms kolekcijoms eksponuoti.